El Marketing ha anat evolucionant de la mà de la tecnologia en tots aquests anys. I la cosa no s’atura. Després del Marketing 1.0, centrat en el producte, el Marketing 2.0, amb el focus en el consumidor i el Marketing 3.0, aplicant una visió 360° per assolir tota la dimensió dels clients…
Apareix el nou MARKETING 4.0, centrat en la connectivitat, la predicció, el Big Data.
Una societat connectada implica que el treball sobre els diferents target no ha de buscar únicament awareness. Ha de construir lleialtat.
Què és el màrqueting 4.0?
Tot i no ser un concepte madur encara, podem dir que és l’època de l’investigació de mercats o l’anomenat en el món digital “Big data”. Les empreses han de ser capaces de predir el què vol el seu consumidor abans de que ho demani. És la predicció en estat pur i per això cal l’investigació online i offline.
Ja fa anys molts anys que el consumidor està al centre, però ja estem en un punt molt més enllà. El consumidor actual és l’únic qui té el comandament. Ara ja ningú es planteja si comprar o vendre, online o offline, sinó es construeixen estratègies 360º.
Moltes de les marques opten per fer les seves accions en canals que, aparentment no son naturals per ells. Per exemple, fan servir estratègies com anunciar-se a la televisió per impactar massivament, i que els spots es reverteixin a les xarxes socials, en subscriptors i usuaris de la botiga on-line.
En els temps actuals, ja no podem dir que hi ha empreses locals. Una petita botiga de barri pot ser coneguda arreu del món gràcies als mitjans de comunicació amb els què comptem.
Quan visitem Youtube i mirem un vídeo, automàticament la plataforma ens recomana altres vídeos que poden ser del nostre interès i ens els proposa, abans de que nosaltres mateixos ens haguem plantejat si els volem veure, o no.
Quan estem buscant un producte al eCommerce Amazon, la pàgina ens suggereix constantment productes que podem arribar a necessitar, o complementaris al què ja estem buscant.
Moltes marques han optat perquè sigui el seu consumidor qui llanci nous productes al mercat. Proposen als seus seguidors que escolleixin quin ha de ser el pròxim sabor de les seves noves patates fregides o noves begudes
Això és Marketing 4.0: PREDICCIÓ.
Per aconseguir fer una predicció i que la desviació no sigui gaire gran, es poden combinar una sèrie de paràmetres:
Geolocalització:
Connexions intel·ligents combinades amb la geolocalització. Es tracta de combinar les dades amb la geolocalització per proporcionar informació al consumidor en base a la seva posició.
Realitat augmentada:
Es tracta de combinar les dades amb les tècniques de realitat augmentada per proporcionar al consumidor una àmplia informació prèvia a la compra. Que pugui experimentar o provar un producte, fins i tot abans de visitar la botiga, i abans de l’acció de compra.
Marketing virtual:
L’objectiu és involucrar al consumidor final amb els productes per conèixer la seva opinió abans de que estiguin a punt pel mercat. I al mateix temps, aconseguir l’atenció dels consumidors dintre del seu món virtual, ja sigui a les xarxes socials, fent reviews o als blogs.
Els responsables de màrqueting poden obtenir una perspectiva completa de 360º sobre el comportament i preferències dels seus consumidors si els investiguen al seu món virtual.
El Marketing 4.0 s’està constituint d’una manera molt diferent al Marketing que coneixem fins ara. Les empreses i departaments de màrqueting s’han d’adaptar a aquests nous canvis i utilitzar noves tecnologies per a poder oferir campanyes de màrqueting amb èxit.
Seguim!
Comparteix