Segur que heu sentit parlar del Lean Manufacturing, la ja clàssica metodologia Toyota de gestió del qualitat en els seus processos productius basada en eliminar tot allò que no crea valor i no tenir cap tipus de “malbaratament” però… i del Lean Management?
Doncs som-hi!
El Lean Management és una estratègia o línia directiva que busca apropar i encaixar els engranatges de tots els agents de l’empresa. De manera que l’empresa funcioni de manera més eficaç i eficient. Son un conjunt d’eines que et permetran la millora constant, la prevenció de problemes i l’us correcte dels recursos que tens al teu abast.
UNA DADA: Les empreses que implementen el Lead Manufacturing redueixen entre un 20% i un 50% els seus costos en compres i els seus costos de producció. Maca aquesta dada oi?
L’objectiu del Lean Management és formar part de la cultura de l’empresa, sempre en la recerca de noves vies per fer les coses d’una manera més àgil, flexible, econòmica i optimitzada. No és una cosa que comenci un dia i acabi un altre. Ha de ser una transformació cultural duradora y sostenible, centrada en el valor afegit i en les persones.
El líder marca el pas:
Ha de ser capaç de motivar a tota l’organització. És el primer pas per iniciar un procés que canviarà la cultura de l’empresa.
El director general o l’amo de l’empresa és qui té la visió completa de la companyía. Si ell no s’ho creu i no és capaç de comunicar-ho, i compartir-ho, serà difícil implantar el Lean Manufacturing.
L’equip ho entendrà!
Tots els membres de l’empresa han de tenir clars els beneficis d’aquesta metodologia. El lideratge és clau, però un equip motivat i que reconegui l’impacte que té en els processos, és sinònim d’èxit.
S’ha d’explicar molt bé la visió de l’empresa i el perquè es fan les coses.
És imprescindible fer partícip a l’equip en la presa de decisions perquè la visió i la cultura Lean Management s’impregni per a tota la companyía.
Pas per pas i objectius clars:
Si no definim els objectius, no sabem on anem. Els objectius han de ser el més concisos possibles i entre tots definir una planificació amb responsables per aconseguir-ho.
Tots els treballadors han de tenir molt clar què s’espera d’ells, on aporten valor i amb el què son bons.
És important que els objectius i la planificació es revisin periòdicament. Sempre s’han de fer ajustaments per aconseguir els resultats de la manera més eficient possible.
Estableix prioritats:
Tenir mètriques clarament definides, farà que entenguis perfectament els factors claus i d’èxit de la teva empresa.
Adonar-te’n de quins factors fan créixer el teu negoci farà que sempre vagis per bon camí.
Sovint creiem que tenir més visites la web o més trucades sempre ens farà créixer. Però no és del tot cert. Una vegada aconseguida la massa crítica de clients, pot ser més òptim oferir més serveis o més productes. En lloc de centrar tots els esforços en la captació.
Establir prioritats es bàsic per no perdre l’enfocament en la metodologia Lean.
Nodreix-te de les idees dels altres:
Una de les millors maneres de resoldre problemes en la metodologia Lean, és senzillament aprofitar el poder combinat de moltes persones pensant en el mateix tema. Un brainstorming pot ser una bona solució.
En les empreses més petites no sempre és possible fer-ho. Per sort, a internet hi ha “foros” especialitzats de gairebé qualsevol tema. Aprofita-ho!
Una bona pregunta i ben exposada, pot obrir una línia de discussió interessant on molts professionals hi participaràn. Segur que en trauràs coses molt bones!
Gestiona les deixalles:
En la majoria d’empreses petites o PIME, les persones que realitzen un procés, son les mateixes que el van dissenyar, pensar o crear. D’aquesta manera és molt més difícil adonar-te’n i identificar on tens residus o malbaratament. Des dels sobrants a l’hora de produir, un temps excessiu o fins i tot excessos d’estoc. És sorprenent com una persona, estan a la zona de confort, pot arribar a perdre tan. I no només això, quan un procés només el veu una sola persona, el número d’idees de millora tendeix a ser limitat.
El malbaratament es pot consolidar fàcilment sense adonar-nos-en quan és una sola persona qui veu el procés. És per això que és recomanable que un ull extern analitzi d’una manera objectiva i busqui la manera més eficaç i eficient, amb un malbaratament zero.
Anivella la càrrega de feina:
A les petites empreses hi ha molts alts i baixos en la càrrega de treball. El negoci sembla que funcioni amb onades.
És molt important que es puguin preveure i suavitzar aquests pics de feina, tan alts com baixos.
Proveir una oferta variable i optimitzada als teus clients és clau perquè et comprin quan tu vols que et comprin. De manera que limitar els pics de la demanda et permetrà estandarditzar i optimitzar els processos fàcilment. Això també vol dir oferir un millor servei als clients.
Adquireix aquest compromís i obre la porta al canvi. La teva PIME millorarà en competitivitat i obtindràs uns resultats reals.
T’animes?
Comparteix