Per a qualsevol empresa és imprescindible comptar amb eines que augmentin la seva productivitat, millorar la seva organització de tasques, i agilitzar els processos de convocar reunions i realitzar el seguiment de les actes, o visites amb clients i proveïdors. Apuntar els comptes en llibretes, utilitzar l’agenda en paper i tapes de polipell del Macro i registrar els clients en fitxes de cartró, forma part de les empreses del segle XX.
Però és clar, moltes de les empreses PIME no compten amb prou recursos com per pagar llicències caríssimes, ni per programes super complerts als què no exprimiran tot el potencial.
Doncs bones notícies! A continuació recomanem eines molt diverses perquè no tingueu excusa per millorar la vostra organització i augmentar la productivitat. I són gratuïtes!
Nosaltres en fem servir la gran majoria, i sense elles sería pràcticament impossible fer la nostre feina. Com tot, al principi cal adaptar-se a les funcionalitats i a la nova manera de fer, però veureu com són senzilles, intuïtives i molt útils.
Les 10 eines gratuïtes per a PIME’s
Zoho CRM
Gestiona tots els teus clients
Són les fitxes de clients de cartró, del segle XXI. És una plataforma CRM que permet tenir un registre complet de cada un dels clients, clients potencials, possibles clients, contactes, amb tants detalls com es vulgui. Permet fer un seguiment precís de cada estat del client i ajuda a detectar noves oportunitats de negoci. Amb Zoho CRM pots filtrar amb camps personalitzats, fer trucades i enviar correus. Sens dubte una de les eines més imprescindible si no tens CRM.
https://www.zoho.com/
MailChimp
El teu aliat per començar amb el e-mail Marketing
Una eina molt coneguda i que funciona a la perfecció. Serveix per enviar correus massivament a les llistes de e-mails que vulguis. Permet dissenyar la teva campanya e-mailing amb plantilles i personalitzar, de manera molt visual, qualsevol aspecte del correu.
I no només això! Després de cada enviament, MailChimp genera un report amb dades com el percentatge d’obertura, els percentatge de clicks, on s’han fet aquests clicks i quina pàgina han visitat després. Amb aquesta eina no hi ha excusa per no fer e-mailing.
https://mailchimp.com
Asana
Planifica i organitza les tasques
Són els post-it grocs del segle XXI. Asana és una aplicació, tan per ordinador com per dispositius mòbils, que permet gestionar les tasques i projectes que tens entre mans. És possible compartir de manera molt senzilla tasques amb els equips i seguir el progrés. Es poden planificar les tasques per dies i hores, i configurar avisos per tenir-ho tot controlat. Senzilla i molt útil.
https://asana.com/
WeTransfer
Envia ràpidament qualsevol arxiu de fins a 2GB
Els arxius que vols enviar per correu pesen massa i no pots enviar-los? Amb We Transfer es possible enviar qualsevol tipus d’arxiu a una direcció de correu electrònic. El destinatari rebrà un correu amb un link de descàrrega, i amb el missatge personalitzat. No pot ser més fàcil! Fins a 2GB gratis.
https://www.wetransfer.com/
Wefisy
Bloqueja les webs que et distreuen
És una plataforma que ajuda a evitar les distraccions. Permet bloquejar les pàgines web que només fan que distreure i perdre el temps. També és útil per tenir control parental.
http://www.wefisy.com
Doodle
Organitza les cites i reunions
És el planificador on-line per excel·lència. Trobar un dia i una hora per quedar mai havia sigut tan fàcil. Millora la organització en tots els sentits. Permet proposar als participants varies dates i hores possibles i que els participants votin la millor opció per ells.
http://doodle.com/es/
Typeform
Enquestes professionals
Permet conèixer les opinions dels teus clients, dels assistents a una ponència o què opinen els empleats sobre quelcom. En definitiva, amb Typeform és possible realitzar enquestes super completes, amb una gran varietat de tipologies de preguntes i d’una manera molt atractiva per l’enquestat.
https://www.typeform.com/
Evernote
Pren notes i comparteix-les amb l’equip
És un exel·lent bloc de notes amb el què es poden guardar i compartir tot tipus d’informació conservant el seu format original. És molt útil a les reunions. Permet fer anotacions personals, fragments de pàgines web, correus electrònics, adjuntar imatges, vídeos, PDF i documents. És poden compartir i consultar totes les notes des de qualsevol dispositiu.
https://evernote.com
Stock Up
Biblioteca d’imatges
Un arxiu immens d’imatges espectaculars amb llicència que es poden fer servir per publicar a la web. Sorprèn la qualitat de les fotografies i la gran varietat.
http://www.sitebuilderreport.com/stock-up
Contasimple
Controla la comptabilitat
Gestionar la comptabilitat, facturació i els impostos on-line mai havia sigut tan fàcil. No és necessari que es tinguin grans coneixements financers per fer servir Contasimple. És una eina molt intuïtiva i amb un gran support on-line. Permet crear les factures en menys de 10 segons!
http://www.contasimple.com/
Esperem que les poseu en pràctica perquè veureu els resultats en molt poc temps. La majoria d’eines compten amb vídeo tutorials i pàgines amb preguntes freqüents que faciliten l’aprenentatge i agilitzen l’adaptació.
Seguim!
Comparteix