Quan es parla de formació a l’empresa, el primer que us pot venir al cap és el cost que suposa, no només en diners sinó també en temps dels col·laboradors i la conseqüent pèrdua de productivitat.
Per què un pla de formació?
Avui dia si volem que la nostra empresa sigui competitiva, hem de preparar als nostres empleats i apostar per la formació continua per no quedar-nos enrere. La formació es converteix en una inversió imprescindible.
Al parlar de formació a l’empresa no ens referim només a cobrir una deficiència de rendiment dels col·laboradors, sinó també oferir la possibilitat d’adquirir noves competències, habilitats, actituds i coneixements. I per tant, la formació empresarial és una activitat a curt termini que s’ha de mantenir a llarg, obtenint molts beneficis per als treballadors i també directament per l’empresa.
La formació motiva als empleats i aquesta motivació assegura l’èxit de la nostra empresa contribuint a que les persones siguin més competitives i permet assolir els projectes empresarials ambiciosos.
Un bon pla de formació, fa de la nostra empresa un millor lloc per treballar, fent-la més atractiva tant pels nostres propis col·laboradors com per la captació de nou talent. A Consultcat ho hem pogut comprovar recentment amb la implantació d’un projecte de millora organitzativa de Recursos Humans a un dels nostres client del sector TIC, on amb un bon pla de formació, és va aconseguir una reducció considerable de rotació del personal tècnic, i la re-motivació de l’equip, segons vam poder contrastar amb consecutives enquestes de valoració de clima laboral i motivacional.
Sense por, podem afirmar que, només tindrem els millors col·laboradors quan aquests siguin atractius per la nostra competència, per aquest motiu, la conciliació i la retenció del talent, són pilars fonamentals per mantenir una plantilla altament qualificada durant molt de temps, fent dels nostres col·laboradors el millor actiu de l’empresa. És evident doncs, que mantenir al personal format i motivat, fa augmentar la qualitat dels nostres serveis o productes, la productivitat interna per tant repercuteix directament en la millora del tracte, la satisfacció i la fidelització dels nostres clients.
D’altre banda, des del punt de vista purament laboral, un bon pla de formació és un molt bon actiu/incentiu intangible de la retribució dels nostres col·laboradors, incrementant la seva polivalència, millorant la flexibilitat i reduint despeses d’absentisme. La nostra empresa estarà millor preparada pels canvis del mercat, de l’entorn i fins i tot de les necessitats internes que es puguin generar.
Com ho farem?
Amb tot això, no hem d’oblidar que la personalització i adequació del pla de formació pels nostres col·laboradors és bàsic per aconseguir els resultats esperats, així com que estigui alineat amb la visió i missió de la nostra empresa. El nostre pla de formació ha de cobrir exactament les necessitats detectades prèviament pels diferents canals com són: avaluació de competències, enquestes 360º i pla estratègic de la nostra companyia. Haurem de fugir dels plans estandarditzats (fugiu de malgastar crèdits formatius perquè sí!), la solució única no acostuma a sortir com hom pot esperar.
Encara no tens el pla de formació dels teus col·laboradors? a que esperes? Anem per feina!
Comparteix