6 tendències de màrqueting per al 2016

Nuria GarciaConsultoria

tendencies marketing

El 2016 portarà canvis al màrqueting que hem de tenir en compte a l’hora d’aplicar la nostra estratègia. Estàs preparat?

Saber les tendències que es ‘duran’ a qualsevol àmbit és una cosa que ens atrau i ens inquieta a parts iguals. Però si parlem de màrqueting, més val estar a l’última per obtenir el màxim rendiment de les nostres accions. Ser-hi és de vital importància, i per això hem de tenir clar el imprescindible al mon del màrqueting al 2016.

concepto-de-marketing-digital1. Contingut, contingut i contingut

El màrqueting de continguts té com objectiu donar informació tant als nostres clients actuals com als potencials amb la finalitat d’augmentar la seva confiança, desenvolupar la marca i ser un referent al nostre camp.

El Content Marketing Institute va revelar que el 86% de les organitzacions B2B tenen una estratègia de màrqueting de continguts i el 80% dels responsables de prendre decisions prefereixen obtenir-la d’articles i no de la publicitat que li arriba. El poder dels continguts atrau i fidelitza als clients i una eina necessària per aconseguir-ho és disposar d’una web òptima i crear bons continguts.

Quan més específic i especialitzat és el contingut, millors resultats obtindràs. Però està clar que no val qualsevol contingut, el visual i interactiu guanya per golejada. Imatges, vídeos, infografies, gràfics… són mes atractius que un text pla.

No importa com de gran o petita sigui la teva empresa ni el sector, el màrqueting de continguts és aplicable a tothom. És el futur, o millor dit, el present.

2. SEO

Al fer servir aquest continguts, les estratègies SEO es veuen reforçades. Google dona més rellevància al contingut de qualitat que a la optimització de paraules clau, i si fem servir contingut visual (vídeos, imatges…) i els afegim metadescripcions optimitzades, etiquetes Alt… obtindrem una estratègia més que efectiva de SEO.

3. Experiència ROI

Transformar l’experiència del client és fonamental, i aconseguir donar una experiència ROI (Rellevant, Original, Impactant) serà la clau perquè el nostre client segueixi amb nosaltres. Més que mai, serà necessari que cada acció de la nostra marca s’orienti a merèixer la preferència del client i a guanyar a les xarxes socials, els medis que el client considera més creïbles.

4. Màrqueting col·laboratiu

La seva finalitat és crear una relació de cooperació entre consumidors i marques:

– Els usuaris generen continguts online, proporcionen feedback sobre el desenvolupament de productes.

– Les marques tenen contacte directe amb els seus clients, que es converteixen en ‘representants’ de la marca.

Tant usuaris com marques s’aprofiten d’aquesta nova forma de col·laboració, el usuaris sentint-se importants per les marques, gaudeixen testejant productes, ofereixen les seves opinions i experiències perquè els producte s’adapten al màxim a les seves exigències.

5. Optimitzar per dispositius mòbils

Hem d’entendre que el canvi s’està gestant cap al món mòbil. La tendència és mobile first, les marques hem de considerar que els nostres clients passen ja gran part del seu temps connectats als seus dispositius mòbils.

Per tant, optimitzar la nostre web per al mòbil és ja una necessitat i una inversió de futur.

Sense una presencia digital adaptada als dispositius mòbils, qualsevol estratègia de màrqueting pot resultar amb nul efecte o no assolir els objectius establerts: una pàgina optimitzada pot fer augmentar les conversions en un 160%.

6. La immediatesa

El màrqueting exitos depèn de prendre decisions en minuts, per això hem de comptar amb gent preparada, empoderada i ben pagada.

El màrqueting s’ha de tornar àgil, no podem dependre només de plans trimestrals, revisions periòdiques, autoritzacions de ‘no sé on’…

Hem de ser capaços d’actuar i corregir sobre la marxa, tenir gran coneixement del client, micro-estratègies flexibles, interaccions continues i sense perdre de vista la visió a llarg termini.

Per tot això i molt més ens hem de posar ja a treballar per adaptar-nos a les exigències dels nostres clients i la societat que ens envolta. T’animes?

Comparteix