Coneixeu les diferencies entre el Inbound i el Outbound Màrqueting? No? Som-hi doncs!
A un Pla de Màrqueting hem de definir l’estratègia que farem servir i les tàctiques que ens serviran per connectar amb el client i transmetre-li el missatge que volem. Per fer-ho hi han dos tendències al món del Màrqueting, Outbound Màrqueting i Inbound Màrqueting.
Outbound Màrqueting i Inbound Màrqueting són una forma diferent d’aconseguir el mateix. No és un altre cosa que cridar l’atenció del client per aconseguir vendre-li un servei i/o producte. Outbound Màrqueting és sinònim d’interrupció, mentre Inbound Màrqueting està orientat a l’atracció.
Outbound Màrqueting i Inbound màrqueting comparteixen objectius a aconseguir, però es diferencien radicalment a les formes de portar-ho a terme.
Els objectius estan clars, tots dos pretenen cridar l’atenció dels clients perquè contractin els nostres productes o serveis, però… com ho aconsegueixen? Res millor que posar un exemple.
Pensem en una empresa que vol vendre serveis de manteniment informàtic per a empreses.
Enfocament Outbound
Optant pel màrqueting tradicional, aquesta oferta arribaria, per exemple, mitjançant un banner a un web que un usuari està visitant. Quina es la probabilitat de que aquesta oferta ens pugui interessar? En principi no ho sabem, però està clar que és un contacte fred. No es té suficient informació per determinar si l’usuari que accedeix a aquesta pàgina pot estar interessat o no en aquesta oferta.
El mateix passaria si enviem aquesta oferta a tots els contactes de la base de dades del nostre CRM. Algú podria arribar a voler-ho? Segurament sí, però per contra estem “molestant” a un percentatge important dels nostres contactes. I que no ens han demanat informació sobre aquesta oferta ni ens han mostrat interès per aquest tipus de servei.
Enfocament Inbound
Llavors… cóm podem fer-ho? Triant l’enfocament de l’Inbound Màrqueting. L’oferta no la llancem de manera massiva. La idea és oferir aquesta oferta als nostres usuaris que ja sabem que tenen interès en aquest tipus de serveis de manteniment informàtic a la seva empresa.
I cóm ho sabem? Mitjançant les relacions i converses que hem tingut amb ells. Per exemple, segurament que si oferim l’oferta amb un e-mail a tots els nostres usuaris que prèviament van llegir la entrada al nostre blog relacionada amb les solucions de manteniment informàtic, la probabilitat de que els interessi serà molt més gran.
Outbound màrqueting vs Inbound màrqueting
L’Outbound Màrqueting es caracteritza per interrompre al usuari. Amb trucades inesperades, correus spam o anuncis que et sorprenen al accedir a un pàgina, el màrqueting tradicional “molesta” a l’usuari per fer-li arribar les ofertes.
Per contra, l’Inbound Màrqueting o màrqueting d’atracció, fent precisament això, atraure als usuaris mitjançant tècniques menys intrusives. Algunes de les eines poden ser una bona optimització SEO de la nostra pàgina web i continguts pensats en els nostres usuaris, aconseguim atraure i captar usuaris interessats en contingut relacionat amb les seves necessitats.
Si pensem en els nostres usuaris, que són els que van a consumir cels nostres productes i serveis, i som conscients de que el seu temps i atenció són escassos, serem capaços d’oferir-les el que realment estan esperant i en el moment en que ho esperen.
“El 80% dels prenedors de decisions prefereixen obtenir informació de les empreses a través de series d’articles que mitjançant anuncis dels seus serveis i productes.” (Font: HubSpot)
Això vol dir que ens hem d’oblidar de tot el que fèiem fins ara?
No necessàriament, però si que hem de revisar la nostra estratègia de màrqueting i combinar de la manera més adequada les dues formes de desenvolupar el màrqueting (Inbound i Outbound) segons el tipus de empresa i de sector en el que ens trobem que ens garantirà una promoció global de la nostra marca per aconseguir cridar l’atenció dels clients.
Si combinem adequadament les eines de l’Inbound Màrqueting i l’Outbound Màrqueting aconseguirem que els usuaris estiguin interessats en la nostra empresa, el que fem i com ho fem, i disposats a anar un pas més enllà.
La clau és en mantenir la coherència entre el missatge i les accions. Transmetre confiança i credibilitat únicament és possible si tenim molt present que estem buscant produir això que “la resta demana”. Fem Inbound Màrqueting per optimitzar la eficiència del Outbound màrqueting i a l’equilibri entre tots dos sempre hi és la porta cap a l’èxit.
No esperis més i comença a donar als teus clients els que realment volen i necessiten. La teva empresa és també IN o només OUT?
Comparteix